lördag 26 mars 2011

yay!


These are the times sjöng INXS i en film med Wesley Snipes som vi kollade på när vi var som mest fallskärmskåta. Den är inte så tidsenlig längre, men budskapet är mer aktuellt än på länge.

I torsdags slog jag på stort och hade kostym, skjorta och slips på mig. Tanterna på jobbet var som galna. Vad jag hade glömt var att vi hade IT-strategimöte på morgonen och det var dags för mig att pitcha min idé. Tydligen en effekt av att köra afterwork mitt i veckan.

IT-strategigruppen var ungefär lika exalterad över min klädsel som de övriga. Det roliga var att gruppen var lika exalterad (med några lysande undantag) över min idé. Så på fredag ska vi skriva ihop en projektansökan till Europeiska Sociala Fonden, på tisdag ska jag träffa de kommunala IT-cheferna och göra en dragning för dem.

Jag kan numera titulera mig projektledare. Har jag tur så kan jag anställa mig själv i projektet och ta tjänstledigt. That equals höjd lön. Rätt rejält.

Nästan så jag blir lite vidskeplig. Jag måste nog ut och skaffa mig en kostym imorgon.

Och leta fram snickarbrallorna, för nästa helg är det dags för övertagande av lägenhet och ombyggnation av en hall. Till att börja med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar