fredag 1 april 2011

Valet är kvalet

Nu är projektet i rullning. Någon ska göra en förstudie. Denna någon kommer med 99 procents säkerhet bli jag. Förstudien kommer att kräva heltidsarbete i mellan 3-6 månader. Lönen kommer att bli rätt rejält mycket högre än den jag har. Men det innebär också att jag kommer att måsta hitta någon som kan ersätta mig på mitt ordinarie jobb. Mitt ordinarie fasta jobb. För att gå in i ett tidsbegränsat projekt.

Om allt går som det ska kommer projektet i sin helhet att löpa i minst tre år. För att sedan gå över i något mer permanent, där jag kan styra precis över vad jag själv vill göra. Där jag får göra precis det jag har siktat på och strävat efter i minst fem år.

Men det är allt utom trygghet.

Efter att ha haft en allt annat än stabil tillvaro under nio år har jag nu hittat något lugnt och tryggt och stabilt. Och jag överväger att ge upp det för något tidsbegränsat och osäkert. Men som är så jävla jag och det jag står för.

Det är inget enkelt val.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar