fredag 24 september 2010

Action speaks louder than words

Jag bekänner gärna min beundran av naturen och jag hade innan hösten började lovat mig själv att jag skulle komma ut i den lite oftare. Men det finns många saker som jag behöver prioritera före det och jag har intalat mig själv att jag inte har tid. Jag har verkligen bestämt mig många gånger för att den här helgen sticker jag.

Jag hade tänkt att få med Sonen ut också, men det har alltid varit något som kommit emellan. Talk is cheap.

Nu tänker jag däremot inte låta något stoppa mig, så i eftermiddag sticker jag upp till Storulvån för ett par välbehövliga dagars fjäll. Har jag tur så får jag med mig några gamla FL:are också, annars jobbar A däruppe fortfarande och hon har lovat att ta kvällen ledig.

Nu ska jag koppla ner och glömma allt vad IT-projekt och bokskrivande är och ladda inför bastu och kvällsöl på Storulvåns fjällstation.

Får väl se hur mysigt det blir. Som William Shakespeare skrev, "‎de ting vi begär är det större fröjd att jaga än att äga". Om inte annat uppskattar man livets små ting, som värme och köksutrustning, mer efter att ha varit ute några dagar och det är alltid välkommet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar