fredag 22 oktober 2010

The spinning dancer

När jag åkte iväg till kontoret imorse var det episkt vackert. Fullmånen stod rakt i väster och morgondimman från Storsjön låg som ett täcke över det som en gång var skog. Himlen var klar och framhävde stjärnhimlen i sådan grad att man faktiskt kunde förstå varför man kallar det Vintergatan. Orion syntes över trädtopparna i söder och för att göra det rättvisa i en bild skulle det behövas två minuters slutartid. Och en kamera.

Men det var vackert, ni får ta mig på mitt ord.

Nu ska jag förbereda mig för att köra non-stop ner till Stockholm. Bilen är fulltankad och jag är mätt och belåten efter en dunderfrukost på jobbet, avrundat med en uppiggande kopp ögonöppnande macchiato. Ska jag dricka kaffe måste det helt enkelt vara koncentrerat.

Jag lämnar er med den här. Vilket håll surrar hon egentligen? (lite gammal, jag vet, men ny för mig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar