söndag 5 juni 2011

Mindstorm

Jag har köpt in en superrolig grej till jobbet. Den är så rolig att man egentligen inte kan kalla den för ett arbetsredskap, och det är det nog egentligen inte heller. Jag tror att den kommer att passa Sonen som handen i handsken, även om han kanske är en liten aningens för ung för att fullt kunna utnyttja den. Men den som lever får se.



Det handlar hur som helst om LEGO Mindstorms, alltså en programmerbar robot som man bygger av Lego. Jag har plockat hem den till mig, men jag har inte velat packa upp den. Det kommer förmodligen bli som när nyblivna pappor köper en bilbana till sin ettåring som ursäkt för att få köra lite själv. Dessutom har jag annat att göra än att sitta och bygga lego, det finns fortfarande saker jag måste fixa i lägenheten. Skulle man kunna säga.

Men nu har jag i alla fall fixat säng till Sonen och köksbordet kommer på tisdag eftermiddag. Vi kommer att kunna äta, duscha och sova, vilket är det viktigaste just nu.

Resten får komma sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar