torsdag 24 februari 2011

Det är alltid härligt att väckas av ett larm på morgonen. Igår morse, runt sex, fick jag ett sms från övervakningssystemet att mailsystemet var nere. Det är alltid härligt att vakna upp och sätta sig och jobba inom två minuter. Tankarna är så klara då. Eller om det var tvärtom.

Så jag skyndade mig till jobbet för att upptäcka att det inte var något fel längre. Under hela dagen igår gick systemet upp och ner och övervakningen har larmat med två-tre timmars mellanrum under hela dygnet. Helt omöjligt att utifrån larmsystemet förstå vad som är fel med systemet.

Idag ska jag på virtualiserings-evangelium, så idag blir det inte, men imorgon är det jag som byter ut övervakningssystemet. Idag är det som att peta på ett djur med en 100 meter lång pinne. Om man ser att det rör sig lever det, annars har man ingen ytterligare information att gå på.

Det finns utrymme för förbättringar, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar