onsdag 24 juni 2009

midsommarnattens köld är hård

Jag sitter och fryser. Inte för att det är särdeles kallt. Här är som bekant högsommarvärme och till och med natten har försvarliga fjorton grader att erbjuda. Nej, jag har gått och blivit förkyld. Tydligen. Och med det följer vissa sömnproblem. Tydligen. Speciellt när sonen ska upp mitt i natten och uträtta behov. Min vana trogen är det omöjligt att somna om.

Det som är skönt är att det inte är någon annan uppe och stökar samtidigt som jag. Hela huset är tyst och lugnt, solen börjar leta sig upp och hela tillvaron andas frid. Till och med fågeljävlarna som brukar kvittra sönder morgnarna har vett på att hålla käften. Kanske är det grannens katt som gjort mig den tjänsten. Eller så är det bara ovanligt tjockt glas på det fönster jag sitter vid.

Dessutom har jag fått en hel del arbete uträttat. Men nu känner jag tröttheten återkomma. Snart är det dags för mig att krypa ner i sängen igen, med ett färskt avsnitt av P3-dokumentär i lurarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar