torsdag 28 maj 2009

So long, suckers

Imorgon flyttar jag ut ur internatet (och internätet för den delen). Mina planer på att bli självförsörjande på elektricitet ute i det stora vilda slog inte riktigt in. Det är tydligen svårare än jag trodde att få sponsring på ett sånt projekt. Nåväl, det är imorgon det gäller. Då ska rummet städas ur, saker ska läggas i förråd och utrustning skall packas i en släpkärra för vidare färd mot vildmarken.

Nu kommer jag ju inte att vara helt själv därute. Förutom sonen kommer det även att finnas grannar några hundra meter bort som jag kommer att kunna utnyttja för socialt umgänge och förhoppningsvis för att ladda upp batterierna på dator, videokamera och ljudutrustning. Min plan är som bekant att spela in en film om mina vedermödor i det vilda. Jag hade också vissa planer på att blogga och fotografera under tiden, men dessa planer får läggas på is ett tag framöver tills jag vet om jag kan få mina saker uppladdade på ett enkelt och effektivt sätt.

Min mobiltelefon kommer att vara på mellan klockan 18-19 varje kväll, hur jag nu hade tänkt hålla reda på det utan någon klocka, men jag räknar med att snart lära mig ungefär var solen står mellan dessa tider, så det lär väl förhoppningsvis ordna upp sig.


By the waterfront


Number Johnny five ska med.


Så här ska vi bo

Det kommer bli ett äventyr. Jag hoppas att vi inte slagit läger intill myggornas årsmöte. Med lite tur så klarar vi oss.

Men jag vill säga hej då och glad sommar till er som har läst. Speciellt den person som bemödat sig med att låta internettrafiken gå via Texas i USA eller Basingstoke i UK varje gång. Det måste ha varit onödigt krångligt med tanke på att det inte var så svårt att lista ut vem det är med lite härledande logik.

Vi ses i höst.



Fridens liljor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar