torsdag 7 maj 2009

Lappkast

Nej, jag har inte varit på Alternativa Norrlandsmästerskapen. Jag ska lägga om träning, kost och vanor. Efter att ha knaprat piller i två månaders tid utan någon som helst förbättring är det dags att se om det går att göra skillnad genom att ändra kosthållningen, röra på mig regelbundet och köra mig träningsprogram från sjukgymnasten, hur tråkigt det än är.

The drugs don't work sjöng the Verve back in the days och så är det nu. Jag tycker att jag stoppar i mig mina piller på ren rutin, men speciellt stor skillnad gör de inte. Visst, jag är lite mindre tokstel på morgonen och det gör mindre ont ett litet tag, men skillnaden är knappt märkbar.

Så nu ska jag försöka rensa systemet från slagg och medicin och se hur kroppen reagerar på träning. Känns inte som att jag har så mycket att förlora. Om inte annat kanske medicinen har bättre verkningsgrad när jag väl börjar ta den igen.

Idag: teambuilding, kurs och det är nog dags att byta till sommardäck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar