måndag 15 oktober 2012

nerdweek

Det finns saker som känns sådär extra bra. Som att jag ska spendera en hel vecka till fjälls med start idag. Eller igår, eller hur man nu ser det. Att det sammanfaller med att jag får mitt nya vidvinkelobjektiv är en klar bonus. Att det även verkar bli stjärnklart häruppe på tisdag kväll/natt är ännu bättre. Att jag ska hålla kurs i Åre dagen efter är däremot inte helt optimalt.Fast den börjar ju inte förrän klockan 10. Gott om tid...

Något som är mindre bra är att jag redan är vaken och kanske inte tokpigg, men totalt oförmögen att somna om. Så vad är väl bättre än att planlöst surfa omkring på internätet och dessutom hoppas att det inte har snöat igen alldeles fullständigt när vi ska åka tillbaka till stan om några timmar.

I eftermiddag ska jag också hämta upp ett 500mm spegelteleobjektiv och testa under veckan. På min kamera blir det en brännvidd på 800mm. Visserligen kommer det krävas sjukt långa exponeringstider, men det ska bli roligt att testa.

Jag är typ klappaihänderna-upphetsad. Måste vara ADHDn som slår in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar