lördag 22 september 2012

Köpfeber

Det blev som jag trodde. Nån klåpare hade skrivit fel på webbshopen. Fick sms idag på lunchen att det fanns ett paket att hämta ut. Väl tillbaka på kontoret öppnade jag lådan och fick se en Canon EOS 650D med ett 18-55 kitobjektiv. Alltså precis vad jag sa till kundtjänsten att jag inte ville ha. De ringde dock upp under eftermiddagen utan att jag gjort något och erbjöd sig att stå för returporto och gav mig 100 spänn i innestående belopp om jag ville handla hos dem någon annan gång.

Medföljande enligt den gamla beställningen skulle ha varit ett 18-135-objektiv. Visserligen kit och rätt kasst, men till det priset så skulle det ha varit ett bra köp. Istället har jag precis handlat ett 650-hus utan objektiv samt ett Tokina 11-16mm vidvinkelobjektiv från en honkong-handlare på eBay som jag ser fram emot att prova. You got to löööv the interwebs.

Egentligen borde jag ligga och kramas och kanske sova lite, men first things first. Nu jävlar ska jag ha en kamera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar