söndag 13 maj 2012

Packångest

Imorgon ska jag alltså åka till Rumänien. Och innan dess ska det packas, skrivas klart en projektansökan, levereras en server och tvättas, städas, diskas och dammas. Igår var jag och Sonen på bröllop för en kompis som 40 år ung skulle gifta sig. Då blev det inte mycket gjort av allt som måste göras, men roligt var det. Vi inledde dagen med att trimma Sonens hår. Det var en åtgärd som var gången rätt så långt över tiden, men då han tidigare hela tiden velat ha "hårdrocksfrisyr" (= långt hår) så har jag inte tjatat på honom att han ska klippa sig. Nu var det dock tvunget att göra något åt det.

Nyinköpta kläder i form av skjorta med slips och en apcool skinnjacka gjorde att den oformliga organiska frisyr som fanns såg lätt malplacerad ut. Såhär i elfte timman fanns det givetvis inga klipptider att få tag i heller och jag hade inte tid att ringa runt till gud och alla människor för en klippning. Så sagt och gjort, det kapades ca 5-6 cm hår medelst trimmer och riktade punktinsatser med sax och nu ser han någorlunda normal ut igen.

Bröllopet avlöpte utan större fadäser, men jag blev (som vanligt) anlitad för att filma spektaklet och då vi kom sent på plats hade jag inte riktigt hunnit skruva ihop alla delar för utrustningen innan musiken för ingången började spela. Så det var bara att skruva på kameran på enbensstativet i halvfärdigt skick och dra igång inspelningen utan mikrofon och allt. Oh, well.

Nu sitter jag hur som helst och prokrastinerar lite istället för att ta tag i det som behöver fixas med. Man kanske får lov det när klockan inte ens passerat sju på söndag morgon, men det känns inte bra. Jag skulle egentligen behöva svänga ihop budgeten och färdigställa ansökningsdokumentet. Men jag har ju hela dagen på mig...

Ska bli skönt att komma ner till Transylvanien hur som helst. Det är tydligen rätt skön sommarvärme därnere och vandringen är bra den här tiden på året. Ölet ska också vara fint där. Ska dock passa mig för bleka typer på kvällningen när solen gått ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar