onsdag 17 november 2010

invited/uninvited

Nyckeln till framgång verkar vara att inte öppna sin mailbox på flera dagar. Då haglar tydligen de bra grejerna in i en strid ström. Om man däremot sitter och väntar och hoppas kommer ingenting.

Nu har jag äntligen kommit igång med min Få Det Gjort-strategi. Alla projekt är uppstyrda, nästa action är specificerad och tillvaron börjar se riktigt ljus ut. Jag känner att jag har kontroll. Det var ett tag sedan. Typ sju år sen. Eller åtta.

När jag har tilltro till mitt system kommer en känsla av tomhet över mig. Inte en dålig tomhet, utan en kreativ tomhet. Ett flow. Jag behöver inte grubbla över sånt jag glömt, sånt jag måste komma ihåg, saker jag ska göra sen. Jag kan lita på att det jag skrivit ner är allt jag måste göra.

Jag känner mig såpass i fas att jag skulle kunna erbjuda mig till någon annan. Men jag tror inte att det skulle vara uppskattat. Sånt känns. Så istället fokuserar jag på mig och mitt och försöker bortse från att alla mina klockor klämtar. Jag skriver ner det och arkiverar det och försöker glömma.

Det är inte min sak att fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar