söndag 26 april 2009

trist ekonomi

men ändå så glädjande. Jag har verkligen lyckats få till det på sluttampen av terminen. Nästa helg ska jag jobba och får både mat och en del pengar. Även om det inte kommer upp i mina forna lönenivåer så är det ett välkommet tillskott. Tvåtusen spänn är väl ändå rätt okej för två dagars arbete (okej, två och en halv)? Önskar bara att det var något verkligt roligt jag skulle göra, men det är säkert en nyttig erfarenhet hursom.

I övrigt är det bara wunderbar. Sonen har hittat en ny lekkamrat och det verkar som de trivs ihop. Om det bara inte var för det där jävla Lego Star Wars. Det passar verkligen inte för en studentbudget.

Jag tror att jag måste introducera filmerna istället. Får bara komma ihåg att klippa bort de värsta våldsscenerna först, eller nåt...

1 kommentar:

  1. Kan nog vara vettigt med familjär filmcensur. För stunden har jag nämligen en dotter som efter att dumt nog ha sett sista filmen i Sagan Om Ringen-trilogin tycker att jag låter som Smeagol när jag sover... Och den stora damen brukar armbåga sönder näsbenet på mig när snarkningarna blir för påtagliga.

    Sömn? Vad är det?

    SvaraRadera