tisdag 28 april 2009

Om manligt och kvinnligt

Idag har vi haft rätt intressanta diskussioner i klassen om huruvida Friskvård här en manlig eller kvinnlig prägel. Ser man på Aftonbladet och Expressen, som är relativt könsneutrala i jämförelse med Hänt i Veckan och amelia så tror jag nog att det där med Hälsa är riktat mer mot kvinnor. Viktminskningstips och relationsproblem är det som fyller bilagorna till tidningarna. Och tips på sexleksaker. Sällan ser man test på lösvaginor i tabloidpressen, men massagestavar duggar tätt. Livet är bra orättvist.

Den roligaste dieten jag hittade måste vara popcorndieten. "Gå ner 13 kilo på fem veckor" lovade den. Till synes oavsett vad du har för begynnelsevikt.

Helt sjukt.

Jag hade en poäng när jag började det här inlägget, men det kom saker i vägen.

4 kommentarer:

  1. OK... Poppa lite popcorn till mig med då!

    SvaraRadera
  2. Å Fan, är det HÄR man hittar Torell. /"Lunk"

    SvaraRadera
  3. Lunk > Javisst serru! Här hänger jag allra mest! Här å på tomten... Haru levt på popcorn Friman?! ;) Hoppas att allt är bra!

    SvaraRadera
  4. Definierar man friskvård efter hur gammelmedia definierar det så kan man nog få det till vad f-n som helst... ;)

    Saker som funkar ur ett friskvårdsperspektiv har varken k-k eller f---a. Möjligtvis med brasklappen att kvinnans naturliga blodgiveri renderar ett ökat järnbehov.

    SvaraRadera