söndag 5 april 2009

Humor på flaska

Här skulle man kunna tro att jag skulle skriva en harang om läkarsprit och/eller lustgas, men det här är en liten text om fiskleverolja. Alltsedan jag läste en Kalle Anka-tidning när jag var runt sex år gammal så har jag förstått att fiskleverolja inte är det allra mumsigaste. Det är rent ut sagt skitäckligt.

Som son till en hobbyfiskare har jag aldrig behövt befatta mig med eländet, men då sonen inte har världens mest fiskälskande mamma och han spenderar mesta tiden där så bör han fylla på förråden av omega-3 och omega-6 med jämna mellanrum.

Något stolpskott har kommit fram till att om man blandar lite artificiell tutti-frutti-smak i så blir det nog lättare. Det stolpskottet hade fel.

Jag mutade sonen med en toffée-fylld chokladgodis och det gick hem, men han klagar fortfarande över att han rapar fiskleverolja. Ett plus är att han inte kräktes. Vi hade ju ätit lax och pasta i gräddsås, och det är dy.. eh.. gott.

Nu till humordelen. Det står, förmodligen på djupaste allvar, på flaskan:

Förvaras utom syn- och räckhåll för barn.


Är det någon som har tänkt sig att något barn i hela jävla världen skulle överdosera det där flytande rävgiftet? Eller är det bara så att man vill friskriva sig från ansvar om någon mot förmodan skulle av en olycklig nyck gå med munnen öppen samtidigt som flaskan på något mystiskt sätt skulle slungas framåt, fastna i något samtidigt som korken går upp och innehållet fortsätter rakt in i munnen på vår olycklige testperson, samtidigt som denne någon trampar på en kratta som ligger mitt i vägen som far upp i huvudet och krossar näsan så att personen blir tvungen att paniskt svälja för att få utrymme att skrika ut sin smärta?

För det skulle nog vara enda gången någon skulle få i sig en ohälsosam mängd fiskleverolja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar