lördag 18 april 2009

Recap

Efter något intensiva dagar innehållande bland annat skrivande av kursmateriel, hållande av kvällskurser och en hel del förberedelser inför sommaren så har det lugnat ner sig bara en liten bit.

Nu ska jag bara få klart allt för min högfjällstur nästa vecka och inför "årsmötet" ikväll. Jag läste visst lite fel. Det var inte "årsmöte" utan "årets möte". Man ska inte läsa mail vid tre på nätterna, tydligen.

Som en glad överraskning kommer jag att få besök ikväll, enligt ett sms jag hade fått när jag vaknade andra gången. Slumrade visst till framför nyhetsmorgon. Eftersom jag gick och blev Piratpartist igår kväll så tänkte jag att jag skulle se Anna Troberg debattera Dick Harrison i morgonsoffan, men det som föregick allt det där var så jävla sövande att jag missade hela klabbet.

Hur som helst är det skönt att intresset finns för att faktiskt besöka mig också och inte bara sitta på sin pall på sin kammare och säga att "jag längtar tills du kommer hit". Jag blir trött när det går jättebra att jag reser åt ena hållet men när det gäller att komma hit, trots bättre ekonomiska förutsättningar, så tryter engagemanget. Det är trevligt att bli positivt överraskad av ett besök. Det är liksom lite mer värt än ett vykort eller en ask choklad, även om det också är en fin gest.

Och nej, mina vänner behöver inte känna sig träffade. Jag har ju inte bott här så länge. ;)

I övrigt ser jag mycket fram emot mitt sommarprojekt. Väldigt mycket. Jag ska bo primitivt på en tomt som ligger ungefär fem mil ifrån Östersund, utan el och utan rinnande vatten. Däremot finns det ett utedass som jag kan använda, vilket kommer att vara nödvändigt när Sonen kommer.

Jag har sökt projektstöd från Filmpool Jämtland för att få lite teknisk assistans att spela in en film om detta boende utanför samhället. Jag har förhoppningen att kunna köpa en solcellspanel så att jag kan använda datorn och blogga om det, och för att kunna ladda filmkameran så att jag kan dokumentera detta. Får se om det blir i 30 dagar eller om det blir hela sommaren. Det beror på flera omständigheter. Skolan ska sponsra med mark och utrustning i alla fall.

Får se om det blir någon resa ner till västkusten i sommar också, där är ju det enda stället där jag faktiskt redan har ett jobb på gång. Farmodern vill väl se sonsonen om inte annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar