måndag 13 april 2009

Snilleblixt

Alltså, ibland är jag så jävla nöjd med mig själv. Jag har fått en så ypperligt bra idé att jag nästan blir rädd. Dessutom är den så snillrikt vinklad att det bara finns minimal chans att det går åt helvete. Får jag positivt besked är min sommar räddad. Åtminstone en stor del av den. Och billigt blir det också. Det är förvisso en hel del att styra upp och planera, men det är det lätt värt. Tänker dock inte outa den än, innan jag fått klartecken.

I övrigt har det varit en trevlig dag. Fika med oboy (kall den här gången) och mackor på stranden, skatt-plantering och vatten-teori med fältstudier på smälthastigheter av olika stora istappar, viss iskrossning och en förvånande frånvaro av stenkastning. Och styrketräning i gymet. Efter att jag berättat att man måste börja med små vikter för att sedan lyfta tyngre och tyngre började Sonen med 0,5-kilosvikterna, fortsatte med enkilosvikterna, vidare på tvåkilosvikterna och slutligen trekilosvarianterna. Allt inom loppet av en halvtimma. Jag tror inte han förstod mig riktigt när jag förklarade att det tar lång tid att bli stor och stark.

Sonen stupade i säng vid sju och somnade nästan i samma ögonblick som han träffade kudden. Imorgon ska han lämnas på dagis. Nu ska jag sätta mig och skriva kursmaterial igen. Roligt.

1 kommentar:

  1. "Jag tror inte han förstod mig riktigt när jag förklarade att det tar lång tid att bli stor och stark."En halvtimme är jäkligt lång tid när man är liten... ;)

    För övrigt läser jag gärna mer om din idé.

    SvaraRadera