lördag 15 augusti 2009

Världens ovanligaste son

Min son tycker om fisk. Och grönsaker. Broccoli och blomkål, morötter och ärtskidor går ner i hejdlös fart. Laxen slukades fort som f-n och han äter enligt GI av sig själv. Potatis är inte lika populärt och inte pasta heller. Jag funderar på att introducera brysselkål bara för att se om det finns några grönsaker som han inte vill ha. Det mesta man slänger hans väg går nämligen ner.

Anmärkningsvärt.

Dessutom är han rolig. Vi drack Sprite till maten och blåbärspajen idag. Två glas, sen ska resten sparas till aftonen. Efter dessa två glas ville han, med tårar i ögonen och svag röst ha vatten istället, vilket han fick. Sen drack han världens minsta sipp på det vattnet och sa att han var mätt.

- Ska du inte ha mer?
- Nae, jag är inte törstig längre.
- Nej, det klart, du drack ju en rejäl balja vatten.
- Pappa, nu var du irooonisk.
[plats för skratt]

Han är finast. Och nu ska han leka med garaaaaget. Jag ska sova en sväng.

2 kommentarer:

  1. Haha, coolt att han har koll på ironi. Jag vet iofs inte i vilken ålder förväntas göra detta men det är coolt hursomhelst.

    SvaraRadera
  2. Det är skitcoolt. Nu ska vi gå igenom alla Killinggängets produktioner genom åren för att se om han hänger med. ;)

    SvaraRadera