söndag 2 augusti 2009

Minneskapacitet

Jag står och diskar medan jag hör sonen recitera långa delar av Bortspolad. Jag går in och undrar varför han inte bara tar och petar i filmen i DVD-spelaren medan jag diskar färdigt, när blicken faller på skärmen och jag ser att han sitter och kommenterar filmen medan den går. Han har kommit åt mute-knappen så att inget ljud hörs. Istället sitter han och läser upp replikerna rakt av medan filmen spelar. Och vad jag kan förstå är det inte många missar han gör.

Det är inte utan att jag blir imponerad över hur fantastiskt mycket som kan få plats i hans huvud när det kommer till film. Synd bara att det inte är någon kunskap som är omedelbart applicerbar i något sammanhang som är relevant för en femåring. Kanske han kan bli filmrecensent när han blir lite äldre, men nu?

Nåja, det ordnar sig nog med det. Nu ska vi ut och öva lite social skills istället. bye bye.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar