fredag 14 augusti 2009

Tralala lilla molntuss

Jag gillar spontana grejer. Jag brukade vara sån själv. Sådär spontan. Det var förmodligen innan jag fyllde gubbe. Hur som helst är det trevligt att någon tar tag i spontanandet och får det att hända. Så halv åtta ikväll beslutade vi oss att kulturkalasa i Götlaborrj.

Kvällens behållning blev ett gäng musikstuderande som höll låda på Avenyn och spelade smått progressiv rock (eller nåt) och svängde satan. Och att S spontanknackade på min axel och gav mig en lång mysig kram. Sånt gillar vi.

Kulturkalaset är precis så opretentiöst som jag vill ha det. Det går att hitta helt okända människor som sitter och spelar sina låtar och jag kan stanna till och lyssna lite utan att känna att jag är tvungen att hasta vidare till något annat schemalagt gig. Och det går som sagt att upptäcka guldkorn lite varstans. Och allt är kostnadsfritt och sätter ingen press.

Nu blir det nog bingen om jag alls ska orka upp till när sonen vaknar i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar