tisdag 4 augusti 2009

Snus

Igår var vi hos en kompis till sonen. Läget på det huset kunde förmodligen vara sämre. I och för sig en rätt riskabel resa ner till vattnet, alla tjugo metrarna, men väl där en rejäl brygga, bastu, båthus och relax. Sånt kan även jag uppskatta.

Det blev en del bad, även för mig. Sonen kastade sin vana trogen sten och endast det största var gott nog. Själv fick jag dyka i och hämta en del av en vattenpistol som flöt iväg mot Östersund. Det var ju inte varmare än att bröstet hade domnat bort när jag simmat de kanske femtio metrarna, men uppfriskande var det ju.

H och R är relativt nyseparerade och vad jag förstått har R hittat nya jaktmarker, så döm om min förvåning när han dyker upp som gubben i lådan och ska ta bort en hög med gräs som legat i några månader. Han svidar på sig ett par minimala jeansshorts endast och går omkring och stånkar över värmen i dessa. Det hör till saken att R är rätt så vältränad, så hela den här manövern och det mesta kring hans handlande känns som en lightversion av ett tjäderspel. Sen tar han fram snusen och bakar litegrann, sätter sig i en stol på gräsmattan och gör lite kaffe. Efter ett tag och några sköna skratt har den där snusen glidit ner över tänderna. Jag vet inte om det bara är jag, men jag tappar respekten för såna som inte kan hålla ordning på snushelvetet. Det måste ju domna bra jävla mycket om man inte kan känna sånt.

När vi ska åka efter en heldag i studsmattan och vattnet kreverar sonen av vad jag hoppas är trötthet. Det är ju inte direkt förvånande i så fall, eftersom han är svettigare än en cypriotisk turguide.

Efter att ha lämnat av honom hos sin mor åker jag och handlar. Framför mig i kön till kassan står två supersöta och rätt snygga tjejer någonstans runt tjugo. Vi hamnar i samspråk av någon anledning som jag glömt nu och snackar om yran och veckan som varit. Verkligen trevliga och som sagt, ser bra ut. De ska iväg på ett födelsedagskalas för en kompis, uppklädda och snyggt sminkade. Sen beställer de var sin dosa portionssnus och stoppar båda två upp en under läppen. Snacka om att dala.

Jag har aldrig förstått tjejer som kan vara tillsammans med killar som snusar lössnus. Inte nog med att det borde vara jäkligt schweinigt att hångla med en sån, men bara att se eländet är ju motbjudande. Och även om det är mindre kladdigt är det precis lika avtändande med tjejer som snusar portionssnus. Det är något påfallande osexigt med den där bulan under överläppen. För att inte tala på om de snusar i underläppen. Hej Deliverance, liksom. Ser ju helt inavlat ut.

Näe, nog rantat för idag. Nu ska jag ägna mig åt låg humor och titta på Dr. Doolittle 2.

(och varför i helvete sparade jag den här bloggposten som ett utkast? Man tycker att jag borde ha lärt mig den här bloggplattformen efter tre år. Men icke.)

Filmen var för övrigt precis lika låg och rolig som jag minns den. Tack FT för introduktionen en gång i tiden. :)

3 kommentarer:

  1. Fan, hyrde vi den efter att ha stått o snackat på videomix?! ;) "What the F. NAP!" Har ju hängt med lika bra och länge som "Let me embrace you fan!" :) Hör av dig när du närmar dig... Ha det! ;)

    SvaraRadera
  2. Vi såg den efter att jag gett med mig i min vägran att se en komedi med Eddie Murphy, men jag minns inget tjabbande på mix... Fast helt uteslutet är det ju inte. :) Åker inatt, så jag är nere på torsdag morgon.

    SvaraRadera