söndag 25 april 2010

pusslet passar mycket bättre utan att använda kontursåg

Den här veckan har nog varit en av de mest omvälvande på flera år. Under loppet av tre dagar har jag kommit underfund med saker om mig själv som jag anat men aldrig kunnat sätta fingret på. Även om jag inte gillar att gömma mig bakom en etikett så känns det väldigt bra att äntligen komma till klarhet över varför saker är som de är, varför jag tänker som jag gör och varför jag agerar på det sätt jag agerar.

Jag trodde helt ärligt att det jag kommit fram till skulle ge mig en ursäkt, att jag inte behövde ta ansvar för mina val och hur jag agerar i olika situationer, men det är snarare tvärt om. Istället för att bli nedslagen har jag tagit tag i saker och ting på ett helt annat sätt än jag gjort förut. Med en helt annan beslutsamhet och med en helt annan inställning. Det går otroligt mycket lättare och jag förstår mig själv på ett nytt sätt och det är så jävla befriande.

Det känns skönt. Som fan. Tänk vad en enda bok kan förändra allt. Pennan är sannerligen mäktigare än svärdet. Jo, jag har prettosöndag, om ni undrar.

Weee!!!, typ.

1 kommentar: