torsdag 1 april 2010

Jag ska bli pappa!

Fick precis ett sms ifrån L. Det gjorde mig sjuuukt pirrig i magen och det är med blandade känslor jag skriver det här. Jag minns förra gången jag fick beskedet och hur det kändes då, alla tvetydiga besked som dök upp efter vägen, alla bitar av konstig och motstridig information som jag satt och benade i i dagar nere i förorterna till Köpenhamn. Samtidigt är det här något jag verkligen vill, även om inte tajmingen är den allra bästa för tillfället och även om vi inte riktigt är där förhållandemässigt. Sen mindes jag. :)

För övrigt ska jag och Sonen åka till västkusten idag. Det jag, förutom tio timmars transport, inte gillar med det är att hans prylar som ska med på resan alltid utan undantag är spridda över halva jämtland. Klockan är hos mormor, galonbrallorna på dagis, skorna hos modern, cykeln stulen (och säkert ifrånväxt vid det här laget ändå), badgrejerna hos mig, tunna mössan i bilen, något ligger säkert på skolan, etc. etc. Men det är väl bara att köpa läget.

Tur att vi inte har någon brådska.

En sak jag inser när jag sitter uppe såhär på nätterna är att åtminstone tv-serierna har utvecklats en del sedan 80- och 90-talet. Highlander, Miami Vice och resten av utfyllnadsmaterialet som går på TV6 har i och för sig en nostalgiprägel över sig, men herrejävlar vad de inte står sig med tiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar